pátek 11. března 2016

Prázdninové pečení - proteinový carrot cake

Krásný páteční (a pro mě stále prázdninový) den!
Je to zase nějaká doba, co jsem se neozvala, samotnou mě to štve, ale kvůli škole už nemám moc sílu na to ještě psát články, Nicméně i přes to jsem se rozhodla zase psát články pravidelně, alespoň 1 týdně, a jelikož můj "nejvolnější" den je pátek, padlo to právě na něj. Budu se snažit přidávat nějaký (jakýkoli) příspěvek každý pátek - od receptů, přes jídelní inspiraci a sem tam i nějaké to povídání :) Doufám, že jste na mě i přes větší odmlky nezanevřeli a těšíte se stejně jako já :)


Dneska jsem si pro vás připravila recept na proteinový carrot cake, který jsem upekla na začátku jarních prázdnin, abych měla po dlouhé době něco jiného, než jen kaši-müsli-tousty-snídaně z mixéru atd. Rozhodně jsem ho nepekla naposled, zmizel během dvou dnů s chutnal i mamce!


SUROVINY
těsto:
  • 150g ovesné mouky*
  • 60g vanilkového proteinu (já mám tento)**
  • 250-300g na jemno nastrouhané mrkve
  • 1/2 hrnku jablečné přesnídávky/domácího jablečného pyré
  • 2 vejce
  • 1/2 hrnku mléka/vody/kefíru
  • l/2 lžíce vanilkového extraktu
  • koření pumpkin pie spice dle chuti***
  • jedlá soda, prášek do pečiva, špetka soli
krém:
  • 1 vanička tvarohu
  • stévie (jiné sladidlo)
  • vanilkový extrakt

POSTUP
Nejdříve si připravíme těsto - smícháme všechny suché ingredience, poté k nim přimícháme mokré (krom mrkve), nakonec zamícháme nastrouhanou mrkev, dáme do dortové malé dortové formy a pečeme v předehřáté troubě (175°C) asi 45 minut (po zkoušce špejlí se na ni nic nelepí).
Mezitím, co se nám peče těsto, si připravíme krém. Tvaroh vyšleháme spolu s vanilkovým extraktem a sladidlem. Necháme v ledničce odležet.
Hotové těsto necháme úplně vychladnout, poté rozkrojíme na dva pláty,jeden pomažeme částí krému, přiklopíme druhou půlku a zbytkem krému pomažeme dort nahoře i ze stran.
Necháme přes noc odležet v ledničce.

makra na 1/4: B 30g S 34g T 7g vláknina 6g

*žádná věda, pouze mleté ovesné vločky (používám jemné z Lidlu)
**pokud není protein dost sladký, bude potřeba dort dosladit jinak (stévie, třtinový cukr, agáve, med, javorový sirup, ...)
***směs mleté skořice, mletého zázvoru, mletého nového koření a mletého muškátového oříšku
snídaně: 1/4 proteinového carrot caku, Müller mléko s příchutí caramel cookie

potréninková svačina v době večeře :)
Takže bon apetit a nejpozději příští pátek!
vaše K.

6 komentářů:

  1. Už se těším na příspěvky :) Ale chápu tě... Taky mám málo času :( Už by to chtělo letní prázdniny :D A dort vypadá skvěle:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda, a to co nejdelší! :D Už mi z té školy hrabe a jak se maturita blíží, tlak na nás je čím dál tím větší :/ Ale tak zvládlo to spoustu lidí před námi, zvládneme to taky :)

      Vymazat
  2. Už dlouho se chystám na mrkváč a tvůj recept se mi fakt líbí, tesim se, až ho upeču :3 Taky kvůli škole a práci moc nestíhám psát články, snažím se aspoň jeden, ideálně dva :D, týdně :))

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda :)
      Já si to mimo jiné potřebovala spojit se školou a mým sociálním životem, tak to trochu blog odnesl, ale teď jsem dostala novou motivaci zase nějak pravidelně psát, tak snad mi to vydrží :)

      Vymazat
  3. Recept jsem si trochu poupravila a vyzkoušela. No zmizel skoro hned. Fakt je moc dobrý.
    www.hooneysfit.blogspot.com

    OdpovědětVymazat