sobota 9. května 2015

Throwback saturday - jídelníčky (2013-teď) aneb dostávám rozum

dnešní snídaně - banánové vafle + caro s mlékem

Začne to nevinně snahou se sebou něco udělat, s tím spojené hubnutí a pak se to zvrhne a nejde to zastavit...
Tak nějak to začalo u mě před dvěma lety. Jednou večer jsem se děsně přejedla mého nejoblíbenějšího jídla - polívky, blbý polívky! A tenkrát jsem si řekla dost, musím se sebou něco udělat. Začala jsem jíst "zdravě" a běhala každý den, někdy i dvakrát, když byl čas. S jídlem to bylo jako na houpačce, jednou mi to vydrželo a potom jsem snědla na svačinu klidně i dvoje bebečka s přesnídávkou nebo se dorazila po večeři dalším nášupem něčeho. Pro ukázku jak to asi vypadalo:
10.4.2013 kcal nevím:
Sn: 3 kukuřičné plátky s marmeládou, teplé mléko
Ob: ve škole - bramborové taštičky plněné sýrem, špenát
Sv: Ego oříškové
Ve: podušená zelenina, sýr, 2 kukuřičné plátky
Upřímně, praštila bych se za takový jídelníček. Moje "zdravá" strava má od zdravé hodně daleko a není divu, že jsem to někdy nevydržela a dala si něco navíc.

jaro 2013 - svačina

jaro 2013 - večeře

jaro 2013 - snídaně

Na začátku června se to malinko zlepšilo, jenže pak přišel tábor a já se z 51kg dostala za dva týdny na hrozných 47-48 (!!!) kg. Pamatuju si, že jsem se tam dost věcem vyhýbala s tím, že nejsou zdravé. Mamka mě teda poslala domů po dvou týdnech a vzala mě k doktorce. Od té doby jsem konečně byla pod dohledem doktorů. A jelikož byla mamka zoufalá, vzala mě k nutričnímu poradci, který mi vypočítal kolik bych měla na každé jídlo sníst kcal a živin (cca 2100 kcal). A to se stát nemělo. Od té doby jsem se bála dát si na snídani víc než 400 kcal (do té doby mi nedělalo problém sníst půlku velkého jogurtu, 1 bebe mini a banán k snídani). Sice jsem to asi pár dní dodržela, ale pak jsem zase snižovala příjem a pomaloučku hubla dál.

léto 2013 - oběd/večeře

léto 2013 - snídaně

léto 2013 - večeře

léto 2013 - snídaně

léto 2013 - večeře

Na konci srpna jsme jely na Kypr, tam to půlku dovolené šlo normálně, ale poté zase známé snižování. A proto není divu, že jsem za začátku září měla už jen 46kg. To mě poprvé hospitalizovali na Bulovce a nejela jsem na cyklisťák.
podzim 2013 - snídaně

podzim 2013 - snídaně

podzim 2013 - snídaně

podzim 2013 - svačina

podzim 2013 - snídaně

Po pobytu na Bulovce to vypadalo, že se vše zlepšuje, jenže vidina nadcházejících Vánoc způsobila v prosinci rapidní snížení příjmu. Zase jsem zhubla a byla poslána z Motola z gastroenterologie k jiné psycholožce. Hned jsem musela navýšit příjem, aby mě neposlala do Motola na psychiatrii a musela znovu pít nutridrinky. Bohužel nutridrinky mě "nutili" snižovat ostatní jídlo (příjem cca 1800 kcal) a tak jsem se dostala na nehezkých něco málo pod 43kg na 168cm. A to psycholožka odmítla domácí léčbu, na začátku února jsem nastoupila do Motola na psychiatrii a strávila tam 3 měsíce (ve čtvrtek to byl rok, co jsem venku).

prosinec 2013 - večeře (ty těstoviny byly nízkokalorické)

prosinec 2013 - snídaně

prosinec 2013 - snídaně

leden 2014 - snídaně s nutridrinkem

leden 2014 - svačina

leden 2014 - snídaně s nutridrinkem

leden 2014 - svačina (těsně před hospitalizací)

Odtamtud jsem vyšla s již hezčími 52kg. Jídelníček už byl lepší, ale i přes kontrolu jsem zase malinko hubla, protože jsem nebyla zvyklá na "zátěž" normálního života. Jedla jsem 6x denně. V nemocnici jsem taky zase po 3/4 roce začala cvičit 20 minut denně.
období po propuštění (jaro 2014, konkrétně 27.5.):
Sn: ovesné lívance (50g vloček, 1 bílek, 1 banán), 100g Activia, 7g med, 11g pb
Sv: 2 knäckebroty, půlka tvarohu s jablkem a 10g slunečnicových semínek
Ob: 85g rýže, 50g sojových nudliček, lžíce olivového oleje, 150g cuketa, 50g mrkev
Sv: půlka tvarohu, pomeranč, 10g 70% čokoláda, 7g med
Ve: 100g černý chléb, 100g fazolové lusky, 2 vejce, 50g mrkev, 30g Activia
2. Ve: 150g 3,5% jogurtu, 10g mandlí

jaro 2014 - svačina

jaro 2014 - večeře

jaro 2014 - snídaně

jaro 2014 - 2. večeře

jaro 2014 - svačina

jaro 2014 - snídaně/večeře

O prázdninách na táboře jsem znovu zhubla i přes to, že jsem jedla dost, ale ne dostatečně. Dostala jsem se zase pod 50kg, ne o moc, ale dost mě to naštvalo a od té doby jsem se do toho opřela. Navýšila jsem postupně příjem a začala přibírat (věřte mi, je to těžší než hubnout) a do začátku školy se dostala zpět na skoro 52kg. Hlavní, co mi pomohlo, bylo to, že jsem objevila IIFYM (tímto děkuji Blance z Fitfoodmanic)  a tím pádem jsem se naučila zase jíst i ty "špatné potraviny" a nerozdělovat je do skupin špatné/dobré. V tu dobu jsem přestala jíst druhé večeře.
nabírací období (červenec/srpen 2014) příjem 2600 kcal:
Sn: ovesná kaše (95g vločky, 200ml mléka), 100g ostružin, 20g pb, 5g datlový sirup
Sv: 50g jogurtu a 50g tvarohu, 20g pb, 50g ovesných vloček, 70g jablko
Ob: 120g špaget, 30g cizrny, 30g eidam 30%, 200g rajčat
Sv: 2 celozrnné tousty, 25g pb, 200ml podmáslí se 100g ostružin
Ve: 110g rýže, 100g filé, 180g mrkev

léto 2014 - večeře

léto 2014 - oběd

léto 2014 - oběd

léto 2014 - oběd

léto 2014 - oběd

léto 2014 - snídaně

léto 2014 - asi svačina

léto 2014 - svačina

léto 2014 - snídaně+svačina
¨
V září jsem příjem o malinko snížila, nepotřebovala jsem přibírat už tak rychle. Doteď jsem snížila příjem ještě dvakrát a stále malilinko nabírám. Jídlo mám 4-5x denně, celkem okolo 2300 kcal, jím všechno, ničemu se nevyhýbám a jsem spokojená :) Váhu nevím, nestála jsem na ní víc jak půl roku a zatím to ani nehodlám, možná po táboře, abych se ujistila, že jsem pořád na dobrém čísle :)
z této doby (jaro 2015):
Sn: 3 celozrnné tousty s meruňkovým šmakounem, 30g pb a půlkou banánu
Sv: 2 plátky chlebu Colorado, česneková tvarohová pomazánka, kousek ledového salátu
Ob: 100g jahel s Camembertem linea a cuketou
Sv: celozrnná aronia s podmáslím
Ve: 100g těstovin ve tvaru dinosaurů s moravským masem, rajčatovým protlakem a zelené fazolky

jaro 2015 - snídaně

jaro 2015 - svačina

jaro 2015 - oběd

jaro 2015 - svačina

jaro 2015 - snídaně

S cvičením to mám tak, že cvičím 5-6x týdně doma, výjimečně si jdu ještě zaběhat.
Byla to celkem dlouhá cesta, dá se říct, že tenhle školní rok jsem se z toho ještě dostávala a doufám, že příští (navíc maturitní) bude už jen dobrý :)
K.

8 komentářů:

  1. Wow, zajímavý příběh, taky jsem dnes ten můj začala na blogu psát..
    V mnohém se poznávám, strach ze "špatného" jídla, hlavně před Vánoci. No děs, hrůza. Jak říkáš, hubnout je tak jednoduché oproti přibírání!
    Byla jsi na psychiatrii? To mě docela zajímá, jak to tam probíhalo? Věřím, že to nebylo jednoduché! U mě to díky Bohu tak daleko nedošlo, zavčas jsem si vše uvědomila, ale následky ještě nesu... Příbírám, ale jde to pomalu, velmi pomalu. Ještě k tomu miluju pohyb, takže jako ty cvičím 5-6krát týdně, občas běh, kolo, brusle.. Naprosto s tebou soucítím a abych naše společné věci zapletla naposled, taky jen a jen doufám, že příští rok (maturitní) bude jen a jen dobrý! :)

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju :)
      je to tak, bohužel... každý, kdo si tím prošel musí souhlasit.
      jj byla, nebylo to tam zas až tak hrozné, jak jsem si myslela, že bude, byla jsem v podstatě skoro pořád na jednom oddělení, byly sice návštěvní hodiny, ale i tak je to na nic, na internet jsme mohli jen ve škole s vlastním počítačem nebo na mobilu, když jsme ho dostali, v podstatě jsme byli "odříznutí" od okolního světa, jedli a občas chodili ven. Po nějaké době, kdy jsem nabrala tak mě i pouštěli na den, dva i víc domů. Nevím, jestli to pomáhá, pro mě to byl spíš takový první záchytní bod v uzdravení, ale to pak záleželo jen a jen na mě :)
      já mám sport právě taky ráda, jen na něj bohužel teď moc času nezbývá krom cvičení, dřív jsem každý týden lezla na stěně a moc mi to chybí! tak snad příští nebo přespříští rok znovu :)
      držím palce a ať je všechno už jen dobré! ;) a hlavně ať ten další rok zvládnem a užijem si ho naplno :)

      Vymazat
  2. Ježiši nééé:D Mě se to smázlo:/ :D
    No tak znovua stručněji..:D Ta váha je tedy drsná, při tvé výšce si neumím představit,jak jsi mohla vypadat, snad jsi byla průhledná, ale je skvělé, že jsi se dala na správnou cestu, mě osobně se nejvíc líbí léto 2014, ten příjem 2600kcal mi přijde normál, což sním třeba i já (i víc^^). Každopádně s tvým velkým výdejem, cvičením 6x týdně, si určitě může dovolit jíst i více, než nyní, každopádně jsi skvělou motivací pro všechny, kdo se v tom třeba plácá apod. A navíc máš jídlo fakr krásné a pestré;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to tak, vypadal jsem hrozně (naštěstí nemám fotky z té úplně nejnižší váhy), jen něco kolem, ale taky na to chystám článek (časem).
      mě to zatím takto vyhovuje, rozhodně bych si nestěžovala, kdybych jedla víc :D ale zatím jsem takto spokojená, on ten výdaj teď bohužel není nic moc a tak to stačí :) uvidíme, časem třeba zase přidám :) (určitě to bude o prázdninách na táboře, kde bych jinak hubla)
      děkuju moc, doufám, že až si toto přečte někdo, kdo se v tom plácá, tak že mu to hodně pomůže a otevře oči, rozhodně není o co stát :)
      :)

      Vymazat
  3. Já.. vůbec nevím, co na ten článek mám říct. Nejvíce ze všeho mě asi dostaly ty fotky, kde je navíc místo jídla a pití taky prášky. Je skvělé, že ses z 43 kg dostala na 52 kg a svůj příjem si udržela! Už jsem ti to několikrát psala a musím napsat znovu. Jsi pro mě velkou inspiraci, takže ti za to děkuju! jsem hrozně ráda, že ses z toho dostala a ted žiješ štastný život :) (doufám)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ony to naštěstí byly "jen" vitamíny a pangamin (nějaký pivovarský kvasnice, ani už přesně nevím, na co jsem to brala), ale ano, ty nutridrinky nejsou nic moc...
      taky jsem ráda, rozhodně se sama sobě líbím čím dál tím víc s přibývající váhou (a i svalíky :D ), rozhodně už nikdy nechci tam, kde jsem byla loni!
      jsem ráda, že jsem pro někoho inspirací, moc si toho vážím! :) a děkuju! :*

      Vymazat
  4. Káji máš neskutečně úžasnou maminku! Je dobře že tě začala hlídat takle na začátku a že měla o tebe starost! Važ si toho :* Určitě ste mezi sebou měli kvůli jídlu tolik hádek a rozepří ale to ta to nestojí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem za to zpětně vážně ráda! :) v tu chvíli jsem ji děsně nenáviděla, ale to bylo kvůli tomu, že ze mě mluvila nemoc... teď už je to zase v pohodě :) a určitě za to ty hádky nestojí! :)

      Vymazat