sobota 28. února 2015

Řepové brownies

Ve středu se mi konečně dostalo chvíle na kterou jsem čekala přes dva týdny - konečně jsem měla čas a mohla jsem něco upéct! :) Týden předtím byla v akci řepa a mě v hlavě šrotil už dlouho recept na čistě řepové brownies, ne jak už taky bylo s dýňovým přelivem. Tak jsem ve středu přišla po úmorných dvou hodinách značek v autoškole, pustila se do strouhání, míchání, šlehání a pečení a vznikla z toho tahle dobrota :)

Řepové brownies
2 střední řepy syrové (cca 550g), oloupané, nastrouhané na jemno
50g kakaa
80g celozrnné mouky
1/2 velkého banánu
sladidlo (já dala 20g agávového sirupu)
3 lžíce olivového oleje
2 vejce + 2 bílky
špetka soli
2 lžíce 3% bílého jogurtu
1 lžička prášku do pečiva

Oddělíme bílky od žloutků. Žloutky smícháme s olejem, sladidlem, jogurtem a rozmačkanou půlkou banánu, přidáme nastrouhanou řepu a zamícháme. V jiné misce si smícháme všechny sypké ingredience (mouka, kakao, prášek do pečiva), přidáme k řepové směsi a promícháme. Bílky se špetkou soli vyšleháme do tuhého sněhu a zlehka vmícháme do těsta. Těsto dáme do menšího pekáčku vysypaného/vystlaného pečícím papírem a dáme péct do předehřáté trouby na 180°C asi 30 minut (klidně i víc, záleží na troubě, kontrolujte!).

snídaně: na snídani s kukuřičnou kaší a tvarohem

a celá sobotní snídaně :)
snídaně na cestu do krabičky

V brownies není vůbec řepa cítit, konzistence těsta je jako pravé americké, žádné suché, ale mokré, tak, jak to mám ráda (ostatně všechny "mokré" buchty jsou moc fajn :) ) Jak říkám vždy, sladidlo dávejte dle vlastních zkušeností, já mám práh sladkosti jinde, takže moc sladit nemusím.
Dobrou chuť! K.

4 komentáře: