pondělí 29. prosince 2014

Banánový chlebíček s mrkví

Krásný večer.
Rozhodla jsem se přidat ještě (asi) poslední recept tento rok. Doma se nám válely banány, se kterými bylo potřeba něco rychle udělat, a spoustu mrkve, která se nevyužila na polívku. Chtěla jsem původně upéct čistě banana bread, ale když jsem narazila na recept i s mrkví, volba byla jasná, trouba se rozehřála a už se peklo. A bylo to dobrá volba!


Banánový chlebíček s mrkví (ispirace zde)
1 vejce + 1 bílek
2 větší banány, dobře rozmačkané
150g mrkve, nastrouhané nahrubo
60g jablečné přesnídávky
1/3 (80ml) hrnku mléka
lžíce (10g) rozpušteného másla/margarínu/oleje
190g celozrnné pšeničné mouky
30g jemných ovesných vloček
lžička skořice
lžička prášku do pečiva
malá lžička sody
špetka soli

V menší misce smícháme suché ingredience (mouka, vločky, skořice, prášek, soda, sůl), ve větší misce smícháme mokré ingredience (banán, vejce, bílek, přesnídávka, mrkev, mléko, máslo) a dobře je promícháme. K mokré směsi dáme promíchanou suchou směs a smícháme dohromady. Dáme do formy na chlebíček (buď vymazané nebo vystlané pečícím papírem) a vložíme do předehřáté trouby na 175°C, kde ho pečeme asi hodinu a 5 minut (záleží na troubě, kontrolujte!). Po upečení necháme vychladnout.









Chlebíček je vláčný, nebojte se toho, že je uvnitř "syrový", pokud někdo chce, může ho i trochu přisladit, mě to stačí takhle :) Mrkev ho příjemně ozvláštní. Rozhodně doporučuji konzumaci ve společnosti máslíčka a dalšího banánu a pro nějaké ty bílkoviny tvaroh s jogurtem, případně i kakaem/karobem.
Tak doufám, že se vám podaří, ještě bych chtěla zkusit upéct loupáčky, kynuté koláče nebo bochánky podle Markét, ale uvidím, jak mi vyjde čas :)
Krásný zbytek roku, ještě se nejspíš jednou ozvu.
K.
P.S.: máte nějaký zaručený recept na banana bread? sem s ním!

4 komentáře:

  1. Jednou jsem banana bread dělala, ale moc dobře nedopadl..:D Toto vypadá úžasně! Už se těším až si to udělám. Ke snídani s jogurtem to bude mňam!

    OdpovědětVymazat
  2. Dneska jsem narazila na tvůj profil na Instagramu a po zjištění, že máš blog na něj hned vesele zamířila ;-) Musím říct, že tu máš plno super receptů a inspirace, takže se sem určitě ráda vrátím! :-)
    Krásný poslední prázdninový den,
    Debie
    www.thingsbydebie.blogspot.com

    OdpovědětVymazat