úterý 28. října 2014

Bagely

Krásné úterní odpoledne.
Dneska byla chvilka času a rozhodla jsem se jí využít jak se patří a to rovnou tím, že něco upeču. Při procházení starších fotek a zápisů, kdy jsem se hrozila jak málo nebo strašně jsem to před rokem jedla, jsem narazila na bagel, který jsem měla snad jen jedinkrát v životě. Tak jsem zasedla k počítači a prohledávala jsem internet, kde by mohl být nějaký rozumný recept na bagely. A inspirovala jsem se zde. Bagely vyšly na 1 (i když jsem se ze začátku bála jejich vaření, ale nebylo čeho :) ) a proto se můžu podělit o recept :)


Bagely (4-5 ks)
300g/2 hrnky mouky (já dávala půl na půl hladkou a polohrubou)
1/2 balíčku sušeného droždí
10g třtinového cukru
cca 150ml vlažné vody
lžička soli
vejce na potření
sůl, mák, kmín, čokoláda, oříšky, semínka, sušené ovoce... na posyp

Mouky jsem si promíchala, udělala důlek, přidala droždí, cukr, sůl a trochu vody. Nechala jsem trochu vzejít kvásek, dolila zbytek vody a 10 minut jsem hnětla hladké těsto. To necháme na teplém místě asi hodinu kynout (přikryjeme utěrkou). Poté zapneme troubu na 200°C. Těsto rozdělíme na 5 středních nebo 4 velké kusy, z těch pak vytvoříme bagely (nebojte, ze začátku se zdají být malé). V hrnci přivedeme vodu k varu (nesolenou), vložíme bagely (záleží na velikosti hrnce) a vaříme nejdřív 1 minutu, otočíme a vaříme další minutu. Takhle to opakujeme dokud nejsou všechny bagely uvařené. Po vytáhnutí z hrnce je dáme na pečící papír, potřeme rozšlehaným vajíčkem s trochou vody (nemusí být), posypeme solí, kmínem/mákem/čímkoli a pečeme přibližně 20 minut dozlatova.

tip: pokud chcete dělat bagely na sladko, vynechte sůl a do těsta přidejte nasekané ořechy a sušené ovoce, normální ovoce a čokoládu doporučuji až po vykynutí, jinak postup stejný :)






Svačina: bagel se žervé, žlutou paprikou a kostičkou 70% Lindt čokolády
Svačina: bagel se žervé, hořká Geisha (super čokoláda mimochodem) a mrkev


Bagely mi krásně provoněly celý barák, už se na ně těším :) Na obkládání bagelů se meze nekladou: s PB a banáne, s uzeným lososem, žervé a šunkou, cottage, nutella nebo cokoli jiného :)
Přeji dobrou chuť!
K.

2 komentáře:

  1. Jednou jsem se pokusila o domácí pečivo a dopadlo to strašně..:D ale určitě musí být výborné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zatím zkoušela jen loupáčky (a to jsme měli rozbitou troubu) a teď až bagely, a na to, že to byly moje první si myslím, že dopadly dobře :) ale ne vždy se povede, znám to :)

      Vymazat