sobota 13. září 2014

Jablečný chlebíček


Krásné sobotní odpoledne,
dneska mám pro vás recept na jablečný chlebíček s ovesnými vločkami. Jablíčka mám z naší zahrádky, kde máme mimo spousty jabloní, hrušně, švestku, meruňku, broskvoň, maliny, jahody, ostružiny, ... Jablek máme ale asi nejvíc, a abych nedělala z jablek jen křížaly, jedla je samotné a nebo jablečné pyré, rozhodla jsem se upéct jablečný chlebík. Nápadů a inspirací bylo mnoho, ale rozhodla jsem se pro jednoduchost a upekla zase jen z ovesné mouky (z celozrnné či jiné by to asi taky šlo, jen je doma bohužel nemáme).


Jablečný chlebíček
- 190g ovesných vloček pomletých na mouku
- 100g jablka nakrájené na malé kousky
- 200g jablka bez slupky (nastrouhané na jemno, nebo neslazené pyré)
- asi 50ml vody
- lžička skořice
- lžička jedlé sody
- 2 bílky
- lžíce medu (20g)

Troubu si předehřejeme na 180°C.
Ve větší misce smícháme pomleté ovesné vločky, skořici a sodu. V jiné misce smícháme nastrouhané jablíčko a med. K suché směsi dáme na malé kousky nakrájené jablko, zamícháme, aby se kousky obalily v suché směsi, přidáme mokrou směs, 50ml vody (+-) a zamícháme. Vyšleháme si bílky se špetkou soli, lehce je vmícháme do těsta a dáme do pečícím papírem vyložené formy. Pečeme asi 40 minut.



K svačině: podmáslí, kešu, schogetten coconut, 3 kousky chlebíčku
Definitivně na mě leze už podzimní nálada a nejen ta, škrábe mě i v krku, tak snad z toho nic nebude a asi se tu začnou objevovat víc podzimní recepty. Nechť započne období jablek, hrušek, oříšků a koření!
K.

2 komentáře:

  1. Všechny ty tvoje fotky vypadají mňamózně, ale hlavně ovesný, sama si je doma dělám, takže si hrozně ráda prohlížim ty tvoje fotky na instagramu, všech těch kašiček a tak. Jen tak dál! :)

    OdpovědětVymazat