neděle 7. září 2014

Carrot cake

Pěkný nedělní večer,
včera jsem si řekla, že bych mohla něco upéct, jelikož už jsem dlouho nic nepekla. Přemýšlela jsem o různých možnostech (jablečný chlebíček, cheesecake (neměli jsme doma dost tvarohu), muffiny, ...) Jenže pak jsem si vzpomněla, že máme spousty mrkve, která je potřeba spotřebovat a zrodila se myšlenka mrkvového dortu.


Mrkvový dort - Carrot cake
Korpus:
- 130g mouky (já použila půl na půl ovesnou a hladkou)
- 1 velký banán
- 1 vejce
- 200g na jemno nastrouhané mrkve
- 30g vlašských ořechů (mletých)
- lžička prášku do pečiva
- lžička skořice
- trocha vody
Poleva:
- 200g tvarohu (ten ve vaničce, je jedno jestli nízko, polo nebo plnotučný)
- 100g hustého jogurtu (já měla Pilos vesnický, může být i řecký, ...)
- 1 lžíce medu

Na korpus smícháme v jedné misce vejce, dobře rozmačkaný (nebo klidně rozmixovaný) banán a mrkev, ve druhé smícháme mouku, skořici, vlašské ořechy a prášek do pečiva. Přidáme k mokré směsi, pořádně promícháme a když bude třeba, dolijeme trochu vody (tak, aby mělo těsto konzistenci husté kaše). Dáme do menší formy na dort (vymazané a vysypané moukou/vyložené pečícím papírem) a pečeme v předehřáté troubě na 180°C asi 45 minut. Necháme vychladnout.
Na polevu smícháme všechno do hromady a utřeme hladký krém, který dáme na dort (necháme ho ve formě) a necháme alespoň přes noc uležet v ledničce. Můžete ho ještě dozdobit oříšky a polít medem, ale mě už i tak přišel trochu víc sladký :)









Dort je krásně vláčný, sladký taky dost (na mě až moc, takže pokud moc nesladíte, dejte místo banánu 1 vejce) a snad bude chutnat i mojí mamince :)
Zítra zase do školy.. Těšíte se?
K.




2 komentáře:

  1. Už dlouho hledám nějaký recept, kde bude super krém. Děkuji ti moc ten krém je fakt božský :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda! :) když tak na něj koukám, tak ho asi brzo upeču znova :)

      Vymazat