čtvrtek 14. srpna 2014

Ostružinový chia džem

Ahoj!
Nevím jak vy, ale já jsem nikdy moc marmeládu/džem moc nemusela. Jedla jsem je jen, když se u nás dělali, palačinky, nebo na táboře, jinak moc ne. Když jsem ale viděla spousty receptů na zdravou marmeládu, neváhala jsem a zkusila jsem jí. No je to bomba!


Ostružinový chia džem
- 200g ostružin
- 30g vody (asi 3 lžíce)
- 4 lžičky chia semínek (12g)

No a postup je jednoduchý. Ostružiny rozvaříme, rozmačkáme (rozmixujeme) tak, aby tam nebyly velké kousky, přidáme vodu, chia semínka a pořádně promícháme. Přendáme do sklenice a necháme v lednici přes noc, nejlépe celý den, pořádně nasáknou chia semínka. A pak podáváme například s pečivem, arašmáslíčkem a chia džemem.


Jelikož já nejsem zvyklá sladit, přijde mi džem sladký dost, ale kdo je zvyklý na sladší, doporučuji trochu přisladit medem/datlovým/javorovým/... sirupem.
K.

Žádné komentáře:

Okomentovat